Klintebjerg Efterskole søger ny forstander

Klintebjerg Efterskole er en veletableret efterskole for unge med særlige behov. Vi er beliggende i skønne omgivelser i Nordfyns Kommune tæt ved Odense Fjord.

Vi søger en kompetent og empatisk forstander, der ønsker at tage aktiv del i skolens hverdag. I tæt samarbejde med en dedikeret og erfaren medarbejderstab, skal du lede efterskolen sikkert videre med stor respekt for det eksisterende og med blik for fremtidens udfordringer.
Vores kommende forstander skal brænde for at gøre en forskel for netop vores målgruppe af unge mennesker.

Kort om efterskolen.
Skolen er en specialefterskole for unge med særlige læringsforudsætninger. Skolens undervisning tager udgangspunkt i den enkeltes behov, interesser og potentiale. Der arbejdes ud fra en tæt sammenhæng mellem teori og praksis. Vi har plads til 84 elever fordelt på 8., 9. 10. klasse. Skolen er fyldt op til det kommende skoleår.
Eleverne har mulighed for at vælge mellem linjefagene Jagt, fiskeri og natur - E-sport & medie - Musik, drama & design – Gastronomi – Motor & metal. Vi er 26 engagerede medarbejdere.

Vi vægter dialogen og den levende samtale. Troen på, at ligeværd, gensidig respekt, demokrati og frihed under ansvar er bærende elementer i mødet mellem mennesker. Skolens DNA bygger på et samvær med ansvarsfølelse overfor både mennesket og naturen.

Vi ser gerne

• at du har kendskab til og erfaring med efterskoleformen og at du kan se dig selv i skolens værdigrundlag
  • at du har indsigt i og også gerne erfaring med målgruppen
  • at du har ledererfaring eller lederuddannelse
  • at du er en dygtig personaleleder med en tillidsfuld og anerkendende ledelsesstil. Du har blik for dem, du leder, og ved, hvornår der er behov hjælp og støtte, hvornår du skal udfordre, og hvornår du skal være tydelig
  • at du har stærke relationelle kompetencer og evner at skabe et arbejdsmiljø for medarbejderne og et undervisningsmiljø for eleverne, der er præget af tryghed, god stemning, glæde og respekt for hinanden
  • at du har spændende pædagogiske visioner og ideer, som du ønsker at omsætte i et tæt samarbejde med personale og bestyrelse
  • at du har gode kommunikative evner, der bidrager til åbenhed og gennemsigtighed både indadtil og udadtil
  • at du har indsigt i budget- og økonomistyring og kan forvalte efterskolens økonomi i tæt samarbejde med det administrative personale og bestyrelsen

Vi tilbyder

• en skole med god søgning
  • et harmonisk og godt arbejdsmiljø med både kompetente, engagerede og visionære medarbejdere
  • en viceforstander og en forretningsfører, der glæder sig til at danne team med dig
  • sparring med en engageret bestyrelse
  • mulighed for indflydelse på fremtidige strategier og visioner
  • en skole, der arbejder med en anerkendende pædagogik, som vejen til det gode og forpligtende fællesskab
  • mulighed for, at du kan flytte ind i en flot beliggende tjenestebolig

Vores værdigrundlag, indholdsplan og andre gode informationer kan du læse på vores hjemmeside www.klintebjerg-efterskole.dk

Kontakt
Konstitueret forstander Esben Jensen på tlf. 21 42 90 89 for yderligere informationer eller aftale om besøg.

Bestyrelsesformand Iben Søllingvraa på tlf. 23 25 60 99

Du er også velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Anette Ingemansen på tlf. 30 57 99 19

Vilkår og ansættelsesproces
Ansættelse sker efter gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet, LC og CO10 samt organisationsaftalen for ledere ved Frie Grundskoler mv.
Ansøgningsfrist er mandag den 20. maj 2024 kl. 12. Tiltrædelse den 1. august 2024.

Søg stillingen her

Ansøgninger behandles naturligvis fortroligt.

1. samtalerunde afvikles torsdag den 23. maj 2024, og 2. samtale onsdag den 29. maj 2024.

Mellem de to samtalerunder gennemføres personprofil, og der indhentes referencer.

Kontaktinformation:

Klintebjerg Efterskole