Støtte til netværksaktiviteter

Har I et særligt arrangement i jeres netværk, kan I søge økonomisk støtte fra FRISKOLERNE

Hvert år afsættes et beløb af FRISKOLERNEs bestyrelse til fordeling mellem ansøgninger fra medlemsskolers netværk. Ansøgning om støtte foregår via en formularen nedenfor.

Støtten skal søges, FØR jeres arrangement afholdes og midlerne tildeles efter 'først-til-mølle'-princippet, og så længe der er midler i puljen.

FRISKOLERNE kan ikke udbetale beløb, der overskrider den faktiske udgift til fx oplægsholder, og som fremgår af faktura. Støtten kan ikke dække forplejning eller lokaleleje.

Benyt formularen her for at søge støtte.

For at få støtte skal jeres netværk:

• søge om støtte FØR arrangementet afholdes
  • som minimum repræsentere 3 friskoler og være orienteret om en sag, som er fremmende for foreningens formål.
  • være kendetegnet ved at være dannet på baggrund af medlemmernes egne interesser og derfor drevet af en fælles motivation (for sagen). Sagen kan være skolepolitisk, praktisk pædagogisk, folkelig, tematisk m.v.
  • bestå af deltagere, som er enten forældre, lærere, ledere, pædagoger, pedeller eller andre ansatte tilknyttet friskolerne.

Bevilges arrangementet økonomisk støtte, skal netværket selv:

• indgå aftale med foredragsholder/underviser
  • betale foredragsholder/underviser
  • stå for tilmeldinger til arrangementet
  • stå for eventuel forplejning til deltagere
  • indsende deltagerliste samt dokumentation for udgifter til fx. foredragsholder til netvaerk(at)friskolerneshus.dk efter afholdelse af arrangementet

FRISKOLERNE tilbyder at udarbejde invitation, der kan udsendes i pdf-format.

Kontakt Friskolernes Hus

Ring til os i Friskolernes Hus eller skriv en mail