Digital bogføring og valg af udbyder af bogføringsløsninger

Er I i tvivl om, hvilken udbyder I skal vælge, så kontakt evt. jeres leverandør af økonomiprogram og få deres input til bogføringsløsninger til præcis jeres skole.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
20.11.23

Den 1. januar 2025 forventes bogføringslovens krav om digital bogføring, samt digital opbevaring af bogføring og bilag, at træde i kraft.

I den forbindelse opstår spørgsmålet om, hvilke løsninger skolen skal vælge.

Der findes flere udbydere, og flere af dem samarbejder med det økonomistyringsprogram skolen allerede har valgt.

Valg af udbyder til digitale løsninger
Omkring valget af udbyder til de digitale bogføringsløsninger råder Friskolernes Hus til, skolen kontakter leverandøren af skolens økonomistyringsprogram.

Den enkelte leverandør kan bedst redegøre for, hvilke løsninger de ser, vil passe til jeres skole ang. priser og tidshorisont for indkøring.

Flere skoler er allerede i gang med den digitale bogføring, hvorfor det kan være en god ide at tale med igangværende skoler om deres oplevelser med denne nye opgave.
Spørg evt. jeres leverandørerne efter kontaktoplysninger til skoler, der er i gang. Alternativt er dette også et emne, der er værd at drøfte ved netværksmøder.