Finanslovsaftale for 2024 er på plads

Finanslovaftalen for 2024 er forhandlet på plads. De generelle tilskudstakster forventes uændrede i forhold til nuværende.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
Presse & politik , Administration
29.11.23

Regeringen og alle Folketingets partier, på nær Enhedslisten, har indgået aftale om finansloven for 2024.

Aftalen er indgået på baggrund af regeringens finanslovsforslag fremsat den 31. august 2023.
De generelle statstilskudstakster forventes derfor fastholdt i forhold til finanslovsforslaget.

Da taksterne til specialundervisning afhænger af antallet af indberettede SPS-elever pr. 5. september 2023, afventer vi for disse takster den endelige finanslov.

Finansloven skal 3. behandles i Folketinget den 14. december 2023. Så snart de endelige takster til det generelle statstilskud og SPS-tilskud er offentliggjort, udsender vi en nyhed og opdateret tilskudsberegner samt et evt. rettebilag til budgetværktøjet.

Tidligere nyhed om finanslovsforslaget: https://www.friskolerne.dk/nyheder/artikel/forslag-til-finansloven-2024-er-fremlagt

Aftale om finanslov 2024 kan hentes her