FRISKOLERNEs årlige sekretærkursus den 11.-12. september 2023 er åbent for tilmelding

Hold dig opdateret på de mest aktuelle opgaver og ændringer med FRISKOLERNEs årlige sekretærkursus, og få lejlighed for sparring med andre ansatte i administrationen på en friskole.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
12.06.23

Hold dig opdateret på det mest aktuelle i friskolens administration
FRISKOLERNEs årlige to-dages kursus for administrative medarbejdere og sekretærer giver dig en opdatering på relevant viden, hvis du er ansat i friskolens administration.
Derudover er der god mulighed for at sparre med andre i samme funktion om lige præcis det, du bokser med.

I år får vi både Styrelsen for It og læring (STIL) og Gældsstyrelsen på besøg. STIL vil tale om seneste nyt vedrørende Unilogin, GDPR og MitId, mens Gældsstyrelsen gennemgår nye regler om inddrivelse af skyldige skolepenge.

Vanen tro kommer Tove Dohn fra Friskolernes Hus forbi med oplæg om det mest aktuelle, i år er det fx den nye lov om ansættelsesbeviser.

Sid godt og træk vejret
På årets kursus ser vi nærmere på det fysiske arbejdsmiljø, trivsel og generelt velvære i en travl hverdag, og derfor er der lagt en ’ud i naturen’-oplevelse i programmet.
Hotellet ligger nærmest i vandkanten og lægger op til en gåtur enten ved kysten eller på den nærliggende ’Kobæk Kvalitetssti’.

Aftenprogrammet sørger for let afspænding af krop og sind, mens tirsdag formiddag giver dig tips og trick til gode arbejdsstillinger i hverdagen. Begge dele med fokus på øvelser, du kan bruge hjemme på kontoret.

Du sendes hjem ovenpå et forfriskende, men seriøst foredrag med Thomas Mygind om at ’få det bedste ud af det meste - trods alt...’ og hans personlige bud på, hvordan vi lettere tackler en konstant foranderlig verden og stadigt stigende krav fra omverdenen.

Kurset er lavet for og af ansatte på medlemsskoler
FRISKOLERNEs kursus for administrative medarbejdere og sekretærer er et årligt, tilbagevendende kursus for ansatte på medlemsskoler over hele landet.
Kurset arrangeres af frivillige fra medlemsskoler i samarbejde med Friskolernes Hus.

Udover at få ’seneste nyt’ og uddybende viden på aktuelle emner, får du direkte kontakt med andre i samme funktion som dig.
Der er tid og rum til at skabe og pleje netværk med andre friskoler og lejlighed til at skabe nye netværk.

Se hele programmet her