Gratis konference for skolens samarbejdsudvalg

Ønsker I fokus på Den grønne omstilling, men savner inspiration, så er her en mulighed. D. 12. september afholder Samarbejdssekretariatet en konference om emnet i Den sorte diamant. Det er også muligt at deltage via livestream.
Af: Vibeke Helms, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
21.06.23

Konferencen 'Grøn omstilling på statens arbejdspladser'
På Samarbejdssekretariatets konference om grøn opstilling vil der være oplæg fra flere relevante aktører. Derudover vil sekretariatets nye videofaciliterede dialogværktøj vil blive lanceret, der kan sikre dialogen om grøn omstilling på de statslige arbejdspladser. Det Kongelige Bibliotek vil fortælle om, hvordan de via inkluderende processer har flyttet hele mindsettet omkring det at være en grøn og attraktiv arbejdsplads.

Kort om Samarbejdssekretariatet
Samarbejdssekretariatet er en partsfælles rådgivnings-, vejlednings- og kursusvirksomhed for arbejdspladser, der følger statens overenskomster. Sekretariatet er aftalt mellem staten som arbejdsgiver og de faglige organisationer på statens område. Det er finansieret via overenskomsten.

Gennem målrettede tilbud hjælper vi arbejdspladserne i staten med at forbedre dialogen og styrke det lokale samarbejde. Målet er at øge kvaliteten og effektiviteten, styrke fagligheden og fremme trivsel, motivation og arbejdsglæde hos både medarbejdere og ledere.

Parterne blev ved overenskomsten 2021 enige om, at grøn omstilling bør inkorporeres i de statslige arbejdspladsers nuværende og fremtidige opgaveløsning. Samarbejdssekretariatet har fået til opgave at understøtte denne proces.  Derfor har vi taget initiativ til at afholde en konference den 12. september om grøn omstilling på statens arbejdspladser.

Vil du vide mere?
Der er mulighed for at deltage enten fysisk eller virtuelt via professionelt produceret livestream

LÆS MERE om arrangementet - og tilmeld dig - HER.