Ledelse af fri skole 2024 – FRISKOLERNEs årlige lederkursus med fem studiekredse

FRISKOLERNEs tre-dages lederkursus den 24.-26. januar 2024 er for dig, der leder på en fri grundskole eller i skolens tilknyttede dagtilbud. I år udbydes fem studiekredse, der adresserer de udfordringer, en leder på en fri, holdningsbåret grundskole møder i sin hverdag.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
04.10.23

FRISKOLERNEs tre-dages lederkursus den 24.-26. januar 2024 er for dig, der er leder på en fri grundskole eller i skolens tilknyttede dagtilbud.

I år er bygget op af fem studiekredse, der hver især adresserer de udfordringer, en leder på en fri, holdningsbåret grundskole møder i sin hverdag.

Uanset hvor længe du har været leder, så vil du - i løbet af en årrække – med dette kursus kunne sammensætte din egen efteruddannelse, og hvert år tilføje nye perspektiver og ny viden.

Nye studiekredse og populære gengangere
De udbudte studiekredse varierer fra år til år. Nogle gentages, og nye kommer til. Således har studiekredsen ’Craft som sundhedsfremmer’ med psykolog, Ph.d. Anne Kirketerp ikke været udbudt før.

Efter en lille pause er studiekredsen ’12 teser’ tilbage. Denne gang om ’ at lave friskole i dystopiernes tidsalder’. Studiekredsen ledes af Thomas Visby og Søren Surballe fra hhv. Vester Skerninge Friskole og As Friskole.

Ved tilmelding vælger du én af studiekredsene, som du følger alle tre dage.
Se studiekredse og program her

Personlig lederudvikling, foredrag og netværk
Udover at vælge den studiekreds, der passer til dig, der hvor du er lige nu i din lederudvikling, så får du foredrag, fællessang og faglig inspiration til dit daglige arbejde.

I pauserne mellem studiekredsene er der god tid til netværk og snak med ledere fra andre friskoler.

Har du spørgsmål til kurset eller de enkelte studiekredse, eller er du i tvivl om, hvilken studiekreds, du skal vælge, så kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus.

Tilmelding via 'Min side'