Liv i udskolingen: Inspirations- og netværkskursus om friskolens udskoling den 11. september

Liv i udskolingen: Hvad skal der til for at de store elever bliver på friskolen? FRISKOLERNE inviterer til kursus for skoleledelse og udskolingslærere om, hvordan I kan styrke og fastholde udskolingen på jeres friskole.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
26.06.23

Dette tre-timers inspirations- og netværkskursus skal inspirere skoleledelse og udskolingslærere til

• fastholdelse og/eller udvidelse af friskolens udskoling
  • netværk og erfaringsudveksling

Vi kommer omkring det, friskolen i forvejen gør særligt i form af pædagogiske og lokale, skolekulturelle-tiltag, der inddrager og styrker elevernes kompetencer i blandt andet projektledelse.

Men også andre områder som afsluttende prøver/prøvefrihed, det særlige friskoleaftryk, faglig tyngde, projektopgave, elevdemokrati m.v.

Kurset består af oplæg og idé-generering i plenum samt proces- og netværksarbejde i grupper.
Deltagerne går hjem med en plan for egne ‘næste bedste skridt’.

Læs mere om kurset her.