Ny podcastserie fra DCUM om støj i dagtilbud

Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM) har udgivet en podcastserie i tre afsnit om støj i dagtilbud.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
19.12.23

I podcastserien, der er på tre afsnit, sætter DCUM fokus på støj i dagtilbud. Både de fysiske og tekniske løsninger og de pædagogiske greb, der kan påvirke det samlede støjniveau behandles.

Podcastserien giver både gode råd fra eksperter på området og eksempler fra praksis:
Afsnit 1 - Postkort fra praksis:
Mød civilingeniør Uffe Jespersen, der fortæller om støj og kommer med helt konkrete tekniske løsninger på, hvad man kan gøre for at reducere støj i dagtilbud.

Afsnit 2 – De pædagogiske løsninger:
Mød arkitekt og specialkonsulent ved DCUM Ulla Kjærvang, der fortæller om, hvorfor det er vigtigt at arbejde med at reducere støj, og så kommer med hun med pædagogiske løsninger.

Afsnit 3 – De tekniske løsninger:
Kom med på besøg i Tumlelunden i Viborg, der fortæller og giver en rundvisning i deres nye hus fra 2017, samtidig med at de deler erfaringer med at reducere støj.

Du kan lytte til podcasten her:
Spotify  - Apple podcast