Planlægning af skoleåret 2023-2024

Det nye værktøj til planlægning af arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere er klar. Læs mere her.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
07.03.23

Lærere og børnehaveklasseledere - Nyt værktøj klar

Det nye værktøj til planlægning af lærernes arbejdstid er nu at finde på FRISKOLERNEs hjemmeside. Værktøjet er udarbejdet, så det opfylder kravene til de gældende arbejdstidsregler, herunder muligheden for hver 3. måned at opgøre den præsterede arbejdstid. I værktøjets første faner er der en vejledning som beskriver værktøjets ændringer i forhold til sidste år og ”gode råd til check,” som vi opfordrer brugere til at anvende, når den ansattes arbejdstid er planlagt.

Der er til næste skoleår stor forskel på, hvordan kommunerne planlægger sommerferie, juleferie - og om Grundlovsdag er en skoledag eller ikke. Følger skolen kommunens ferieplan, er det derfor vigtigt at checke kommunens skoleferier og evt. tilrette værktøjet.

Store bededag
Da Folketinget d. 28. februar 2023 vedtog lovforslaget om afskaffelse af store bededag som helligdag, er 4. fredag efter påske i planlægningsværktøjet markeret som en skoledag. Eleverne har på trods af afskaffelsen af store bededag fortsat kun 200 skoledage. Det betyder, at hvis store bededag planlægges som en skoledag, kan skolen vælge at give eleverne en anden fridag i forbindelse med sommerferien eller juleferien.

DOWNLOAD Lærernes arbejdstidsplanlægningsværktøj til skoleåret 2023-2024 HER.

DOWNLOAD et eksempel på lærernes arbejdstidsplanlægning HER

Pædagogisk, teknisk/administrativt personale
Værktøjet til planlægning af det pædagogiske, tekniske/administrative personales arbejdstid for skoleåret 2023-2024 er under udarbejdelse. Så snart værktøjet er klar, vil vi informere i SkoleNyt.

Workshop/kursus i skoleårets planlægning
Der er stadig få ledige pladser på kurset ”Skoleårets planlægning,” hvor arbejdstiden for det kommende skoleår planlægges for såvel skolens lærere/børnehaveklasseledere samt pædagogisk, tekniske og administrative personale. Ønsker du at tilmelde dig kurset/workshop – så er det nu!

Mindre øvede (kursus og workshop): D. 17.- 19. april 2023 - TILMELD DIG HER.

Øvede, 2 dage (workshop): D. 10. – 11. maj 2023 - TILMELD DIG HER

Øvede 3 dage (workshop): D. 22. – 24. maj 2023 - TILMELD DIG HER