Skoleinitiativer med skolestart 1. august 2024

OBS. Skoleinitiativet SKAL SENEST d. 15. august anmeldes til Børne- og Undervisningsministeriet, hvis I ønsker at starte op i august 2024. Læs mere her.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
07.07.23

Skoleinitiativer, der ønsker at åbne friskole til skoleåret 2024-2025, skal være OBS på, at det er NU initiativet anmeldes til Børne- og Undervisningsministeriet.

Senest d. 15. august 2023 skal initiativet:

• Indsende anmeldelsesskema til styrelsen
  • Indbetale 1. rate af depostitum på kr. 20.000,- til Børne- og Undervisningsministeriet
  • Indsende e-mail med initiativkredsens kontaktpersons oplysninger til styrelsen mhp. Personligt fremmøde i løbet af efteråret.

Anmeldelses og godkendelsesprocessen, der løber fra nu og indtil sommer 2024, er nærmere beskrevet i Børne- og Undervisningsministeriets vejledning, som du kan læse om her:

Vejledning om ansøgningsprocessen

Anmeldelsesskemaet kan hentes her:

Anmeldelsesskema

På FRISKOLERNEs hjemmeside kan du hente yderligere relevant materiale - KLIK HER.

Her finder du blandt andet "Køreplan" for ny friskole samt budgetskabelonen - sidstnævnte hjælper initiativgruppen med at danne sig det økonomiske overblik for skolens første to finansår.

FERIELUKKET
Friskolernes Hus holder ferielukket i uge 28, 29 og 30, men vi er tilbage ved telefonerne mandag d. 31. juli 2023.

Rigtig god sommer!