Tilsyn med prøveaflæggelse i 9. klasse i skoleåret 2021/22 afsluttet

Har I på skolen elever, der kræver, at kommende afgangsprøve planlægges på andre vilkår? Så kan Børne- og Undervisningsministeriets opsamling evt. være en hjælp til at forberede det i god tid.
Af: Vibeke Helms, Friskolernes Hus
01.09.23

Her ved skoleårets start kan de afsluttende prøver føles langt ude i fremtiden - og før vi får set os om, så ligger de foran os alligevel. Hvis I på skolen har elever, der kræver, at I planlægger prøven på andre vilkår, så kan det være en god ide at forberede sig i god tid.

Børne- og Undervisningsministeriet har afsluttet tilsynet med prøveaflæggelserne i skoleåret 21/22 og har udgivet denne opsamling med erfaringer og vejledning.

Opsamlingen kan anvendes som en overblik, når I skal planlægge prøver for elever med særlige vilkår eller sygdom. Vi anbefaler, at skolens ledelse samt medarbejdere, der planlægger skolens prøver, orienterer sig i materialet. Medarbejdere på skolen, der har ansvar for de ældste specialundervisningelever, kan også have glæde af at orientere sig i materialet.

Find opsamlingen fra Børne- og Undervisningsministeriet HER.

Ved spørgsmål, kontakt Jakob Ringgaard eller Vibeke Helms i Friskolernes hus.