Bliv medlem

FRISKOLERNE er interesseorganisation for 280 frie grundskoler i hele landet med i alt cirka 39.000 elever. Skolerne repræsenterer en bred vifte af pædagogiske, ideologiske og religiøse livsanskuelser, der alle fungerer under friskoleloven.

Som medlem får I:

• Telefonisk rådgivning af konsulenterne i Friskolernes Hus om almindelige skolespørgsmål ifm. den daglige drift, administration, personaleforhold, ledelse, bestyrelse, forældresamarbejde, skoleudvikling, etc.

• Professional juridisk bistand i fx personalesager, mæglingsopgaver eller generelle samarbejdsproblemer

• Et slagkraftigt politisk kontaktled til Christiansborg og politikere

• Ca. 40 efter- og videreuddannelsestilbud om året i form af kurser, landsmøder og konferencer

Bliv medlem ved at søge om optagelse ved at udfylde og indsende dette skema.

Fire typer medlemsskab:

• Skoler (samtlige ansatte, forældre og skolekredsmedlemmer er medlemmer af foreningen via skolen)
  • Vuggestue/Børnehave (forudsætter tilknytning til medlemsskole)
  • Enkeltmedlem (enkeltpersoner, der ikke er medlem af en tilknyttet skolekreds)
  • Serviceabonnement (primært for revisorer og lign.)

Læs om de enkelte medlemstyper og priser

Et kig ind i FRISKOLERNE

Se vores folder om foreningens arbejde og medlemsskab og få en introduktion til friskoler.

Derfor skal jeres skole være medlem!

Se, hvad FRISKOLERNE arbejder for og hvad du får som medlem

Hvad koster et medlemsskab?

Se priser og kontingentstruktur

Sådan bliver skolen medlem

Det er FRISKOLERNEs styrelse, der optager både nye medlemsskoler og enkeltmedlemmer.
Initiativgrupper skal udfylde en ansøgning om medlemsskab og sende den til:

Friskolernes Hus
Middelfartvej 77, Båring
5466 Asperup

FRISKOLERNE er hele skolens interesseorganisation

Selvom det oftest er skolens ledelse og administration, der ringer til os, så er FRISKOLERNE interesseorganisation for den samlede skole - altså for både ledelse, de ansatte, bestyrelse og forældre.

Forældrenes interesseorganisation

Er du forælder på en friskole, og har du fx spørgsmål omkring din skoles drift, ledelse eller pædagogiske virke, så kan du ringe til os og få råd og vejledning.

Kurser for friskolens bestyrelse

Friskolernes Hus udbyder hvert år en række kurser for friskolens bestyrelse. Kurserne afholdes på medlemsskoler landet over, og er skræddersyet bestyrelser på frie grundskoler.

FRISKOLERNE er din og skolens indgang til ministerier, faglige organi-
sationer og andre frie grundskoleforeninger.

Vi er i direkte kontakt med politikerne på Christians-
borg og aktiv i den offent-
lige debat. Se fx foreningens høringssvar og indlæg i medierne.

Presse og PR

Ring eller skriv til foreningens kommunikationschef, Maren Skotte