kursus

Budgetworkshop - mindre øvede

Workshoppen de mindre erfarne

Excel-ark, paragraffer, formler og beregninger - tre intensive dage med fokus på budgetter og skolens økonomi for ledere og medarbejdere i administrationen på de frie grundskoler.
Budgetworkshoppen er for dig, der ønsker ro og på-stedet-sparring i udarbejdelse af skolens budget.

Der tages udgangspunkt i Friskoleforeningens budgetmodel udarbejdet i Excel, hvor du med egne data udarbejder eget budget for det kommende finansår 2019 samt får et indblik i finansåret 2020.

Arbejde med eget budget
Workshoppen lægger ud med et oplæg omkring budgetforudsætningerne, der med ord beskriver de overvejelser skolen har gjort før og under budgetudarbejdelsen.

Dernæst vil gennemgås budgetprogrammets opbygninger og fremgangsmåde således at du er klar til selvstændigt at arbejde videre med eget budget ud fra egne data og forudsætninger.

Målet med workshoppen er, at du tager hjem med et budget for 2020 samt et indblik i 2019.

Form og forberedelse
Under hele workshoppen vil der være mulighed for sparring med og rådgivning ved konsulenter fra Friskolernes Hus.

Det er ikke en betingelse at kende meget til regneark, men det er naturligvis en stor fordel.

Inden kursusstart vil de tilmeldte modtage en mail, som beskriver de data m.m., som skal medbringes.

Friskolernes Hus opfordrer til, at både skoleleder og den nærmeste administrative medarbejder tager med på kurset.

Undervisere: Tove Dohn og Peter Mondrup - konsulenter i Friskolernes Hus.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk