kursus

Løn under ferie - Informationsmøde - Fredericia

Medlemskursus

Informationsmøde om den nye ferielov

Pr. 1. september træder de nye ferieregler (samtidighedsferie) i kraft.

Det betyder, at vi fremadrettet skal forholde os til, at ferien optjenes i perioden september til august, og at den ferie der her optjenes, kan afvikles i samme periode + 4 måneder frem. (august-december).

Det er en helt anden måde at tænke og beregne ferie på, end vi er vant til, og det medfører mange spørgsmål.

Tre informationsmøder tre steder i landet
FRISKOLERNE afholder i alt tre informationsmøder i september og oktober om den nye ferielov.

På informationsmøderne vil vi bla. komme omkring:

• Hvad gør vi med restferie optjent før august 2019 og som ikke er afviklet d. 1. september?
  • Hvordan optjenes og afvikles ferie efter den nye ferielov?
  • Hvilke varslingsregler gælder for hhv. ansatte under lærerenes organisationsaftale og for de øvrig ansatte?
  • Hvordan og hvornår skal der beregnes feriefradrag og feriedifference?
  • Erstatningsferie.
  • Udbetaling af ferietillæg.
  • Nye indberetnings- og afregningsfrister til FerieKonto.
  • Feriepengeforpligtigelse pr. 31. december og fremefter.
  • Indberetning og afregning af overgangsåret 1. september 2019 – 30. august 2020.
  • De særlige feriedage som ikke er en del af den nye ferielov – hvad betyder det?

Informationsmøderne henvender sig til særligt til skolens ledere og sekretærer/administratorer. Men også andre ansatte på skolen er velkommen.

Mødet varer fra 13.00-16.30, og koster 325 kr. at deltage i inkl. kaffe/te/frugt.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk