kursus

OBS - NY DATO i 2021 Matematikvejlederkursus modul 2

FRISKOLERNEs matematikvejlederkursus modul 2

Modul 2: Hvordan underviser og lærer vi matematik?

Modul 2 har fokus på elever med særlige udfordringer. Med udgangspunkt i begreberne sprog og

læring, dykker vi ned i fag- og hverdagssprog, faglig læsning og hvordan vi kan bygge trædesten

til eleven.

Ud fra en indkredsning af kendetegn for elever i matematikvanskeligheder, ser vi på fænomenet

talblindhed - og får besøg af en voksen-talblind, ser på eksisterende tests og hvordan du kan understøtte

eleven.

Modulerne tages i rækkefølge, og ved endt kursusrække udleveres deltagerbevis.

Underviser er Bent Kofod Lindhardt

Bent er lektor i matematik ved læreruddannelsen, Professionshøjskolen Absalon
Formand for DanSMa - dansk specialmatematik og forfatter og redaktør på en række lærebøger i matematik.

PROGRAM:  (vejledende)

DAG 1 - Mandag den 16. November
09.00 - 21.00 Undervisning
21.30              Natmad

DAG 2 - Tirsdag den 17. november
9.00 - 21.00   Undervisning
21.30              Natmad

DAG 3 - Onsdag den 18. november
9.00 - 15.00   Undervisning
15.00              Evaluering og tak for denne gang

OBS: Du tilmelder dig modulerne enkeltvis.

FRISKOLERNEs matematikvejlederkurser modul 1-3 opkvalificerer dig som matematiklærer på en fri grundskole.
Du rustes til at varetage vejledende og udviklingsorienterede funktioner vedrørende matematikundervisning fra 0. - 7. klasse knyttet til såvel kollegiale som ledelsesmæssige sammenhænge.

Alle moduler er intensive kurser, hvor deltageren vil opleve teori og praksis kombineret med konkrete og fysiske aktiviteter, der kan bruges i undervisningen. Gennemgående er lysten til diskussion og debat af fagsyn, opfattelser og glæden ved matematikfaget.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk