Medlemsskolernes Sekretærnetværk

Er du med i et netværk?

Er du ny administrativ medarbejder på en af vores medlemsskoler - og endnu ikke med i et netværk?
Så kontakt os endelig, så hjælper vi gerne med at finde det netværk, der er nærmest dig.

Måske ønsker I at starte et nyt netværk?
Se eventuelt vores ultra-korte-guide til opstart af netværk.

Jylland

Djursland skolesekretærnetværk

Netværket består af følgende skoler: Feldballe Friskole, Gjerrild-Bønnerup Friskole, Midtdjurs Friskole, Norddjurs Friskole, Rønde Privatskole, Ryomgaard Realskole, Syddjurs Friskole, Ugelbølle Friskole, MIN Friskole.

Netværket mødes 2 gange om året. Dagsorden og invitation til netværksmøder laves af den afholdende skole, og de andre skoler kan byde ind med emner. Netværket har til formål at virke som en faglig sparringspartner, da sekretærerne oftest sidder alene rundt på skolerne.

Kontaktperson: Jette Hessellund Nielsen, Norddjurs Friskole

Midtjysk sekretærnetværk

Netværk med deltagelse af 10 skoler: Den fri Hestehaveskole, Frijsendal Friskole, Grejs Friskole, Hinnerup Friskole, Randlevskolen, Regnbueskolen , Tønning Træden Friskole, Vestbirk Friskole, Voldumegnens Friskole og Aaskolen.

Om netværket: Vi mødes i alt ca. 4 gange om året. Vi mødes samme dag og sted som vores skoleledernetværket. Netværket virker både som et fagligt netværk og som sparring ved tvivlsspørgsmål.

Kontaktperson: Randi Møller, skolesekretær, Regnbueskolen.

De Himmerlandske Friskolesekretærer

Netværk bestående af de himmerlandske friskoler: Haubro Friskole og Børnehus, Lyngbjerggårdskolen, Skørbæk Ejdrup Friskole, Overlade Friskole, Blære Friskole, Vilsted Friskole, Vindblæs Friskole, Aabybro Friskole, Fjelsø Friskole, Klim Friskole, Vejlernes Naturfriskole, Friskolen i Skive, Gregers Krabbe Friskolen, Bjerregrav Friskole, Langsø Friskole, Astrup Friskole og Børnehave, Lødderup Friskole, Hvilsom Friskole, Hobro Friskole, Guldbæk Friskole, Ingstrup Trivselsskole og Vedsted Friskole, Mentiqa-Nordjylland, Ejsing Friskole, Aalborg Steinerskole og Ørding Friskole.

Geografisk ligger vi ret spredt, hvorfor vi lige nu mødes 2 gange årligt. Derudover vil der evt. kunne arrangeres andre netværksmøder for dem, som ligger geografisk tæt på hinanden eller måske i grupper, som har de samme udfordringer, man gerne vil drøfte med andre sekretærer.

Før hvert møde laves dagsorden med punkter. Ønsker man rundvisning på den skole, som lægger lokale til vores møde, mødes man 1/2 time før selve mødet starter. Møderne afholdes som eftermiddagsmøder (kl. 13-16).

Kontaktperson: Nina Løve, skolesekretær, Lyngbjerggårdskolen

Sjælland

Sekretærnetværk på Sjælland

Netværket mødes 2 gange om året - i marts og september. Vi skiftes til at holde møde og diskuterer, hvad der måtte være af aktuelle emner.

Dette netværk består af Tømmerup Fri- og Efterskole, Friskolen og Idrætsefterskolen Ubby, Høng Efterskole og Vinde Helsinge Friskole/Vestsjællands Idrætsefterskole.

Kontaktperson: Jeanette Thorndal Larsen, skolesekretær, Vinde Helsinge Friskole

Fyn

Sekretærnetværk på Fyn

Netværket mødes jævnligt og består af Øster Åby Friskole, Nordskovens Friskole, Ådalskolen, Fangel Friskole, Kertemindeegnens Friskole, Svindinge Friskole, Stige Friskole og Ferritslev Friskole.

Dette netværk er ikke åbent for flere medlemmer, men anbefaler - og hjælper gerne - andre til at danne nye netværk, da sparring og hjælpen er meget brugbar. Både til møderne og i hverdagen.

Kontaktperson: Betina R. P. Jørgensen, skolesekretær, Ådalskolen, Fangel Friskole

Ring til Friskolernes Hus
Mette Marie Møller