100.000 kr. til Tandslet Friskole til udviklingsprojekt

Med 100.000 kr. fra Undervisningsministeriets ”Pulje til forebyggelse og håndtering af mobning” går Tandslet Friskole i gang med et større udviklingsarbejde, der har fokus på trivsel.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Administration , Pædagogik & skoleliv
19.12.17

En ihærdig indsats fra ledelsen på Tandslet Friskole har resulteret i 100.000 kr. fra Undervisningsministeriets ”Pulje til forebyggelse og håndtering af mobning”.

Pengene skal gå til udvikling af konceptet ’Trivselshjulet’, siger viceleder Dorte Holm Hansen.

”Børnenes trivsel er i fokus hver dag, og vi vil hellere tale om trivsel og forebyggelse. Derfor har vi ikke bare en anti-mobbepolitik, men et fælles forebyggende syn på, hvordan vi styrker god trivsel – for både elever, forældre og lærere. ’Trivselshjulet’ skal synliggøre og styrke vores arbejde.

6 måneder langt projekt i samarbejde med SDU, forældre, lærere og elever
Sammen med lektor Jens Jørgen Hansen fra Institut for Design og kommunikation på SDU, udvikler vi et stærkt fællesskabsorienteret koncept, der skal sikre sammenhæng mellem elever, lærere og forældre.”

Med pengene får friskolen mulighed for at afprøve lokale og praksisnære indsatser, hvor både lærere, ledelse, elever og forældre inddrages.

Projektet, der løber over seks måneder derfor indeholder bl.a. tema- og trivselsdage for eleverne, foredrag for forældre og pædagogiske dage for lærerne.

Selve konceptet og erfaringerne fra projektet håber Dorte Holm Hansen kan udbredes til andre friskoler.

<link https: www.facebook.com kurser.danskfriskoleforening posts>Se mere på Facebook