Årsberetningen er en vigtig kulturbærer

Bestil (billige) ekstra årsberetninger, så pædagoger, pedeller, forældre og bestyrelsesmedlemmer også får et eksemplar.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik
25.01.17

Dansk Friskoleforenings årsberetning er en publikation, der kan hjælpe skolerne med at give forældre og ansatte en fornemmelse af, at skolen er del af noget større.

Indhold med bredde
Publikationen rummer både oplysninger om foreningens arbejde, men vi har også valgt, at årsberetningen skal give et billede af skoleformen og om den aktuelle politik, som friskolerne skal forholde sig til. Desuden er det den formelle indkaldelse til foreningens generalforsamling.

Læserne vil kunne finde artikler om:

• Hvor kommer pengene egentligt fra?
  • Socioøkonomisk analyse af friskolerne. Er vi virkelig »de riges skoler«?
  • Interview med Vincent Hendricks om »det postfaktuelle samfund«, og hvordan vi skaber sandheder gennem posts, likes, delinger og hurtige konklusioner.
  • Interview med undervisningsminister Merete Riisager
  • Optakt til landsmøde 2017 med interviews, program, beretning m.v.

Det er billigt at bestille ekstra
Alle skoler modtager 10 eksemplarer + én årsberetning pr. ansat. Men det er muligt at bestille flere for kun 5 kr. stykket. Kontakt Friskolernes Hus, hvis I er interesserede i flere eksemplarer, <link>birgitte@friskoler.dk eller 62613013. Ekstrabestillinger skal ske inden 1. marts.

<link internal-link>Se tidligere årsberetninger