Danmarks Private Skoler inviterer til inklusionskonference den 9. oktober

Danmarks Private Skoler inviterer til inklusionskonference den 9. oktober, hvor der sættes fokus på de digitale mediers indflydelse på børn og unges liv bl.a. i forhold til selvskade. Tilmeldingsfrist er 2. oktober.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
25.09.19

Inklusionskonference med fokus på de digitale mediers indflydelse på børn og unges liv bl.a. i forhold til selvskade.

Danmarks Private Skoler afholder en årlig Inklusionskonference.
Landsforeningen mod spiseforstyrrelser holder oplæg om, hvordan vi spotter tegnene på spiseforstyrrelser og selvskade, og hvordan griber vi samtalen med barnet/den unge an?

Lotte Rubæk, psykolog med mange års erfaring i børne- og ungdomspsykiatrien, vil talte om digital selvskade – et nyt fænomen, hvor unge “cyber-mobber” sig selv.
Lotte give indblik i psykologien bag digitale selvskade, hvordan selvskade kan smitte socialt samt hvordan vi håndterer mistanke om selvskade.

Michael Birkjær, senior analyst i tænketanken The Happiness Research Institute, vil med afsæt i nylig udgivet rapport fra Nordisk Ministerråd, hvor han er medforfatter, tale om, om sociale medier faktisk en trussel for unge trivsel.

Tilmelding og mere information om konference kan ses her.

Inklusionskonference afholdes den 9. oktober 2019 kl. 09.30-16.00, IDA-mødecenter i København

Frist for tilmelding er den 2. oktober 2019.