Dansk Friskoleforenings lederkursus, 'Ledelse af fri skole', er nu åben for tilmelding

'Ledelse af fri skole', der i januar 2019 afholdes for femte gang, byder igen på i alt 5 studiekredse at vælge imellem.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Administration , Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
08.11.18

<link _blank internal-link>Ledelse af fri skole 2019

Nye studiekredse i 2019 om fortælling og dannelse
Nyt i 2019 er studiekredsen 'Ledelse gennem fortælling' ved Klaus Majgaard, mens studiekredsen '12 teser' giver sig kast med et nyt tema, som denne gang er dannelse.

Nogle studiekredse er så populære, at de må gentages flere år i træk. Det gælder fx studiekredsene 'Skolens økonomi' og 'Praktisk filosofi og ledelse'.

Studiekredsen 'Personalejura og -ledelse har også tidligere været udbudt, men har i denne udgave undergået mindre tilpasninger.

Lederuddannelse, som du selv sammensætter
Studiekredsene er hver især meget forskellige, men handler alle om det arbejde og ansvar, man som leder står med på en fri grundskole.

Mange vælger at deltage år efter år, og opbygger derigennem viden og kompetencer til det daglige arbejde som leder.

Du kan se hele programmet, og læse mere om form og indhold i de enkelte studiekredse <link _blank internal-link>her.

Alt det midt imellem
Ud over studiekredsene byder vi på foredrag, fællessang og godt selskab, hvor der er rig mulighed for at dele viden og danne netværk mellem skolerne.

Vær opmærksom på, at der er sat et maksimum på antal deltagere på de enkelte studiekredse på 25 personer. (#2 12 teser dog kun 20 personer). Vent derfor ikke for længe med din tilmelding.
Sidste frist er 15. december 2018.

Læs programmet, og dyk ned i de enkelte beskrivelser af studiekredsene på <link _blank internal-link>friskoler.link/ledelseaffriskole2019, hvor du også tilmelder dig.