De frie skoler i en global verden

Tilmeld dig modul 3 i PD'en "Frie skolers grundlag og pædagogiske udvikling".
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
03.10.18

Modulet har overskriften, "De frie skoler i en global verden", og afholdes som internat på Den frie Lærerskole i Ollerup fra:

• onsdag den 11. september 2019 til fredag den 13. september 2019

og

• onsdag den 13. november 2019 til fredag den 15. november 2019

Læringsmål for den studerende
Via undervisningen opnår den studerende bl.a. viden om teoretiske tilgange til interkulturel kompetence og mellemfolkelig forståelse og om internationalt forskellige opfattelser af læring.

Den studerende bliver bl.a. i stand til at formidle et bredt kultursyn og til at observere, identificere, analysere, sammenligne og reflektere over kulturelle udtryk og indtryk.

Den studerende opnår bl.a. kompetencer til at formidle og videndele erfaringer omkring, hvordan interkulturelle læreprocesser igangsættes, vedligeholdes og udvikles i en skoleorganisation.

Herved kan den studerende, ud fra de frie skolers organisering og undervisning i formelle og uformelle læringsrum, bidrage til elevernes tilegnelse og mestring af interkulturelle kompetencer og mellemfolkelig forståelse.

Den studerende vil også kunne begrunde, organisere og kvalificere undervisning i såvel rejser som genbesøg.

Læs mere om modulet <link http: www.dfl-ollerup.dk modul-3--de-frie-skoler-i-en-global-verden _blank external-link-new-window internal-link>HER, hvor der også er yderligere info omkring tilmelding.