Skoleledere og PLC-medarbejdere eller IT-vejledere går sammen om at lave et projekt med fokus på teknologiforståelse.
Projektgruppen søger midler til deltagelse af et todages kursus i England til at kvalificere skolers arbejde med teknologiforståelse på lærere, leder og vejlederniveau.
Skolerne i England har igennem flere år skullet arbejde med “Computing” og “Computational thinking” i de enkelte fag. Selv om disse to begreber ikke er helt det samme, som den danske udgave af teknologiforståelse, er der alligevel flere elementer, som kan bruges til at reflektere over, hvordan vi i Danmark kan implementere teknologiforståelse bedst muligt i fagene.
Projektets vil strække sig over to dage, hvor der foruden kurset vil være fælles oplæg af eksterne organisationer, samt institutionsbesøg. Der tildeles to rejsedage. Samlet forløb er fire dage. Kurset forventes at blive afholdt i England i skoleåret 2020-21.
Målet for projektet er at styrke skolelederes arbejde med at implementere teknologiforståelse på hele skolen i alle fag og på alle niveauer.
Samlet deltagertid i projektet:
- Et forberedende formøde á tre timer
- Et onlinemøde á én time (Adobe Connect)
- Et opsamlende møde på tre timer
- To rejsedage
- To kursusdage
Forventninger til hver deltagende skole:
- Tilmeldingsfristen er den 10. januar 2020 til sisr(at)ucl.dk
- Skolen skal oprettes i EU’s officielle system (CFU giver gerne vejledning på dette område.
Det er gratis at deltage - dog skal skolerne selv dække udgifterne til timeløn.
For yderligere information kontakt Signe Rye, Center for Undervisningsmidler UCL på 40329296, sisr(at)ucl.dk
Projektet er et samarbejde mellem Center for Undervisningsmidler i UCL og grundskoler om at lave en Erasmus + KA1 konsortium ansøgning.
Af: Jakob Clausager Jensen, Friskolernes Hus
Kategori
Kurser & arrangementer
, Administration
04.12.19