Finanslov 2018 – ændringsforslagene er klar, men vi venter på vedtagelsen

Folketinget tredjebehandler ændringsforslag til finansloven 2018 den 22. december. Blandt de vigtigste ændringer i forhold til forslaget fra august måned er en nedgang i taksterne til specialundervisning og en ny model for inklusionstilskud.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
19.12.17

”Usædvanlig” er vist noget af det pæneste man kan sige om forløbet i folketinget omkring forhandling og vedtagelse af finansloven for det kommende år.

Tredjebehandlingen er programsat til fredag den 22. december.

Men allerede nu har Undervisningsministeriet orienteret om hvilke ændringer der er sket i forslaget til finanslov for 2018 i forhold til det forslag, der blev lagt frem i august måned.

Ny værktøjer kommer efter finansloven er vedtaget
Dansk Friskoleforening vil efter finanslovens vedtagelse lægge følgende ud på hjemmesiden:

• Ny tilrettet tilskudsberegner
  • Ny tilrettet budgetmodel for 2018
  • Rettevejledning til Budgetmodel downloaded før finanslovens endelige vedtagelse.

Ændringsforslagets vigtigste punkter blev omtalt i en nyhed på Dansk Friskoleforenings hjemmeside i går, mandag den 18. december - <link http: friskoler.quine.pil.dk nyheder artikel external-link-new-window internal-link>Læs mere om ændringsforslaget her