Har I fået nye møbler, it- eller sportsudstyr for nylig? Så giv det gamle nyt liv et andet sted.

Giv jeres brugte stole, bøger, tavler og computere videre til andre skoler via opslagstavlen på www.friskoler.dk. Eller send det med udviklingsprojekter til udlandet via Det Europæiske Hus.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
28.05.18

Opslagstavlen - udstyr fra skole til skole
Har I fået nye møbler, sportsudstyr, bøger eller andet, så kan I sælge eller forære det gamle væk.

På <link external link in new>opslagstavlen på www.friskoler.dk kan vi lægge stort og småt op, så andre kan få gavn og glæde af det.

Send en mail til <link internal-link>birgitte(at)friskoler.dk, så lægger vi det på hjemmesiden.

Giv jeres brugte udstyr nyt liv i udlandet
Dansk Friskoleforening er blevet kontaktet af <link http: europeanhouse.org index.html _blank internal-link>Det Europæiske Hus, en lille humanitær forening, der blandt andet arbejder i Kirgisistan, Hvidrussia og Ukraine.

Her har de gennem de sidste 25 år samarbejdet med institutioner for at skabe et miljø, hvor unge og børn med handicap kan få færdigheder og jobmuligheder for fremtiden for at få et bedre liv.
Med brugt udstyr kan de gøre jobtræning, værksteder og informationscentre stadigt bedre.

I øjeblikket samler de computere, møbler og musik- og sportsudstyr, køkkenmaskiner mv til deres pilotcentre i Ukraine (5) og Kirgisistan (4).

Kontakt Det Europæiske Hus direkte - de afhenter gerne hos jer.

Kontaktinformation:

Tilek Mamytova