Job: Initiativrig pædagogisk projektmedarbejder søges

Frirummet søger en ny medarbejder.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik , Pædagogik & skoleliv
07.08.18

Er du interesseret i demokratisk dannelse?
Kan du udvikle undervisningsmateriale i samarbejde med en lang række frie skoler?
Er du initiativrig og klar til at tage fat med det samme?

Så er dette en enestående mulighed, hvor du kan være med til at forme Frirummets pædagogiske gren.

Frirummet er et initiativ skabt af Dansk Friskoleforening, Efterskoleforeningen og Folkehøjskolernes Forening og er finansieret af TrygFonden. Vores ambitionen er at forny og styrke den danske debatkultur. Frirummet har eksisteret i 2 år, og er i fuld gang med at uddanne såkaldte debatpiloter, som rundt i Danmark på de frie skoler gennemfører Frirumsdebatter, hvor uenighed og konflikt føres over i et rum for tvivl, refleksion og handling.

Dansk Friskoleforening, Efterskolerne og Højskolerne står bag Frirummet, som er støttet af Tryg-fonden, og vi ønsker at arbejde målrettet med at udvikle et pædagogisk perspektiv på Frirummet. Vi vil styrke børn og unges evne til at analysere og kritisk forholde sig til debatter og argumenter fra forskellige positioner. Vi vil anspore dem til, at de trygt kan engagere sig og deltage som aktive og nysgerrige samfundsborgere.

Jobbet som pædagogisk projektmedarbejder vil i lige grad være praksisnært og akademisk funderet. Vi søger altså en medarbejder, som er parat til at tage rundt i Danmark på de frie skoler og omsætte ideen om en bedre debatkultur til pædagogisk praksis.

Se meget mere om både jobbet og Frirummet på www.frirummet.org/job