Jobopslag: Juridisk Konsulent søges til Dansk Friskoleforening

Med base i Baaring på Fyn.
Presse & politik , Administration
17.05.17

Dansk Friskoleforenings skolepolitiske sekretariat Friskolernes Hus ønsker at udvide medarbejdergruppen med endnu en juridisk konsulent, der kan indgå i sekretariatets rådgivning af medlemsskolerne om de mangeartede forhold, der knytter sig til en skoles hverdag, styring og organisering.

Blandt dine særlige fokusområder vil være juridisk rådgivning af foreningens medlemmer.

Dine arbejdsopgaver:

• Rådgivning omkring drift af daginstitution i tilknytning til en friskole
  • Rådgivning om love og regler på daginstitutionsområdet
  • Rådgivning af skolernes bestyrelser, ansatte, ledelser
  • Sagsbehandling, personalejuridiske spørgsmål
  • Overenskomstforhandlinger
  • Udarbejdelse af høringsvar i forbindelse med ændringer af love og bekendtgørelser
  • Udarbejdelse af økonomiske analyser til brug for det politiske arbejde
  • Kurser og oplæg internt og eksternt

Vi søger en kollega, der har -

• en juridisk uddannelse, gerne kombineret med økonomi - eksempelvis. cand.merc.jur.
  • stærke kommunikative evner i både skrift og tale
  • erfaring med forhandling og håndtering af personalerelaterede konflikter
  • relationelle evner og tillidsvækkende egenskaber
  • mod på at sætte egne ideer i spil, er selvstændig og initiativrig og har sans for helheden

Som menneske er du:

• Engageret, lyttende, tillidsvækkende og nysgerrig
  • Struktureret og ansvarsbevist
  • God til at analysere og prioritere
  • Tilpas med at tage ordet i større forsamlinger
  • Med på at ”dø af grin” mindst én gang om dagen

Hvis du har erfaring med at navigere i en politisk organisation, bliver vi glade!

Friskolernes Hus – en attraktiv arbejdsplads i hjertet af Danmark
I Friskolernes Hus får du 13 engagerede kollegaer, der hver dag servicerer friskolerne med rådgivning og vejledning, kurser og politisk interessevaretagelse. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, en uformel tone og god faglig sparring. Hovedkontoret er placeret i Baaring på Fyn, hvor du får din base, mens to medarbejdere er tilknyttet kontoret på Vartov i København.

Du vil indtræde i et velfungerende og ambitiøst medarbejderteam præget af et nært samarbejde og et fast blik på medlemmernes interessevaretagelse.

Mere om os –
Dansk Friskoleforening har 335 medlemsskoler fordelt over hele landet. Der er i alt ca. 540 frie grundskoler på landsplan. Skolerne repræsenterer en bred vifte af pædagogiske, ideologiske og værdimæssige livsanskuelser.

Foreningen er ledet af en politisk valgt styrelse.

Friskolernes Hus er kendetegnet ved ny istandsatte, atmosfærefyldte lokaler, som foruden sekretariatet også rummer diverse møde- og kursusaktiviteter.

Vil du vide mere..?

Yderligere oplysninger kan indhentes hos sekretariatsleder Søren Stein Brinck på telefon 21276080. Arbejdsstedet er Friskolernes Hus, Middelfartvej 77, 5466 Asperup. Stillingen aflønnes efter nærmere aftale og har tilknyttet pensionsordning. Mødevirksomhed uden for arbejdsstedet samt aften- og weekendarbejde vil forekomme. Stillingen er på fuld tid, og arbejdet tilrettelægges, således at ferier og fridage primært placeres i skolernes ferieperioder.

Samtaler finder sted i uge 25, og stillingen ønskes besat 1. august 2017 eller snarest derefter.

Ansøgning med relevante bilag og referencer sendes på mail til ssb@friskoler.dk

Ansøgningsfristen udløber søndag den 18. juni 2017 kl. 12.00.