"Kaffemøder" om prøve- og karakterfrihed: Netværk arrangerer 4 møder landet over i september

Et netværk bestående af karakter- og prøvefrie skoler inviterer til i alt fire "kaffemøder" om karakter- og prøvefrihed i september måned.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Administration , Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
27.08.18

På de fire "kaffemøder" skal kræfterne samles; alle, der laver friskole uden karakterer og prøver - men også gerne skoler, der overvejer at vælge karakterer og prøver fra.

Og selvfølgelig også skoler, der endnu ikke er nået så langt i deres opbygning, at de skal tage stilling til, om de vil, eller ikke vil, have en skole med karakterer og prøver

På møderne hører du om:
- baggrunden for netværket
- netværksmøder
- det politiske arbejde

Og vi italesætter de behov og udfordringer, I som prøve- og karakterfrie skoler har.

Et arbejde for ligestilling for elever
Netværket arbejder desuden politisk for en ”ligestillings-placering” sammenlignet med folkeskoleelever, der søger optagelse på ungdomsuddannelserne, hvilket ikke er tilfældet i dag.

I den sammenhæng skal netværket mødes med regeringens uddannelsesudvalg i efteråret.

<link file:3649 download internal-link>HENT INVITATION her

Kaffemøderne arrangeres af <link internal-link>Ressourcenetværk om prøvefrihed & evaluering.
Tilmelding til møderne: <link file:3649 download internal-link>se invitation

____________

Besøg også siden <link internal-link>Prøvefrihed og evaluering; her samles løbende information og materialer om karakter- og prøvefrihed og evaluering.