Konference: Hvordan tager skolen ansvar for verden, for hinanden og for den enkelte?

FRISKOLERNE indbyder tirs. 3. marts kl.13.00 - 17.00 til en vigtig debat om skolens rolle i forhold til de store tematikker i vores samtid.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
17.02.20

Vi lever i en tid, hvor børn og unge konfronteres med flygtninge- og klimakrise, populisme, sociale medier og fake news, og hvor fremtiden kan forekomme usikker og fællesskaberne udfordrede. Hvordan stiller skolerne sig til alt dette, og hvordan kan skolen være med til at tage ansvaret for en bedre verden på sig - uden samtidig at blive holdt ansvarlig for alting?

Dét er det, vi skal blive klogere på sammen. Inspiration og videndeling er på programmet, så meld dig til konferencen – og tag gerne nogle lærere og pædagoger med. Konferencen afvikles i Odense Koncerthus tirs. d. 3. marts kl. 13.00 - 17.00, og formen vil være en blanding af oplæg og samtale – i bedste forsamlingshus-stil.

På talerlisten er:

• Mickey Gjerris, teolog og lektor i bioetik
  • Noemi Katznelson, professor og leder af Center for Ungdomsforskning
  • Steen Nepper Larsen, filosof

LÆS MERE om programmet for konferencen og tilmeld dig HER.