Kontaktseminar i Riga: Personligt møde og samarbejde på tværs

Fra den 12.-15. november var kursister fra Den frie Lærerskoles PD, ”Frie skolers grundlag og pædagogisk udvikling”, på kontaktseminar i Riga.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
19.11.19

Formålet med PD’en er at kvalificere skolernes internationale fokus og den internationale dimension i undervisningen. På PD’en er der også stort fokus på det personlige møde mellem den enkelte kursist og lærere fra andre lande, og på kontaktseminaret blev der skabt gode kontakter og åbnet nye muligheder:

”Det lykkedes mig at få kontakt til en mulig samarbejdspartner fra Frankrig til et fremtidigt Erasmus+ projekt. Vi nåede allerede at skrive en del af ansøgningen på seminaret,” fortæller Jesper Stæhr Villadsen, viceskoleleder på Vester Skerninge Friskole.

Mangler du info og/eller inspiration?
På FRISKOLERNEs side om internationalt samarbejde kan du finde meget mere om arrangementer, internationalt samarbejde og info om, hvilke muligheder, der er for at søge støtte.

Læs mere HER.