Kreativitet, dannelse og bæredygtighed - konference på Den frie Lærerskole den 26. september 2019

Verdensmålene danner endnu en gang ramme om dette års KREATIVITET, DANNELSE & BÆREDYGTIGHED 2.0 den 26. september 2019 på Den frie Lærerskole i Ollerup.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
27.03.19

"Sandheden om, hvad vi er ved at gøre ved vores klode og klima, er så altomfattende og fortvivlende, at den kommer med en ganske særlig opgave til journalistikken, der rækker længere end til at regere cop-møder og citere rapporter: gå foran! Mobiliser! Klimakrisen udfordrer hver eneste af os, men i bund og grund er det glæde og ikke fortvivlelse, der skal få os til at vende katastrofekursen".
Lea Korsgaard, Zetland

Bæredygtighed 2.0
Konferencen er den 7. i rækken fra Det Kreative Skolenetværk, og sætter igen i år fokus på bæredygtighed og kreativitet i dannelse og uddannelse.

Hør Lea Korsgaard og Rasmus Willigs foredrag om handlekraft, svar, håb og mod, og bliv inspireret af de øvrige medvirkende til, hvad du selv kan gøre med dine elever.

I år danner Den frie Lærerskole i Ollerup rammen om dagen, som byder blandt andet på unge klimaaktivister, bæredygtige frie skoler, og lærerskolens skolehaver og kreative værksteder.

Tovholder på dagen er Lars Geer Hammershøj, der ligesom sidste år, vil styre deltagerne gennem dagen, inden Lea Korsgaard fra Zetland runder dagen af med foredraget 'Fortællingens kraft i klimaforandringer'.

Nye deltagere kan stå på her!

Læs mere, og tilmeld dig her!