"MIG OG MIN NICHESPORT" er temaet i Magasinet Friskolen nr. 21

Magasinet Friskolens tema denne gang er ’Mig & min nichesport’, hvor du kan møde friskolebørn, som har valgt anderledes sportsgrene. Læs også FRISKOLERNEs Styrelses skriftlige årsberetning for 2019.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Magasinet Friskolen
24.03.20

Magasinet Friskolen sætter i dette TEMA fokus på nichesportsgrene.

De mest populære sportsgrene blandt danske børn er fodbold, håndbold og gymnastik. I Magasinet Friskolen nr. 21 kan du møde en række friskolebørn, som har valgt sportsgrene, der er ud over det sædvanlige. Nogle af børnene er blandt Danmarks bedste, mens andre ikke går op i konkurrencer og placeringer, men i stedet dyrker sammenholdet.

Magasinet indeholder denne gang også et interview med Børne- og Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil om hendes tilgang til de danske friskoler. Læs artiklen "Vi kan ikke tillade, at forældre lader børn vokse op udenfor fællesskabet".

I Magasinet Friskolen nr. 21 er der også fokus på FRISKOLERNEs årsberetning 2019 "Græsrødder i fuldt flor". Læs også Styrelsens "Strategi 2020", "Tre strategiske indsatsområder" samt "Regnskab: Dansk Friskoleforenings årsrapport 2019". Sædvanligvis ville disse ting blive præsenteret på årets landsmøde, som skulle have fundet sted på Comwell Kolding d. 25. – 26. april 2020. Landsmødet er dog desværre blevet aflyst grundet coronavirus, men generalforsamlingen vil blive afholdt, så snart det atter er tilrådeligt at samles i større forsamlinger. Ovenstående vil naturligvis indgå i dagsordenen på generalforsamlingen til den tid.

Magasinet har derudover besøgt Steinerskolen i Aarhus og fulgt deres opsætning af ”Den Lille Prins” med elever fra både STU’en (Særligt tilrettelagt Ungdomsuddannelse) og elever fra de såkaldt ’almindelige’ klasser. Ligeledes har Magasinet besøgt Skibhus Friskole midt i Odense. Artiklen indeholder både en guide til, hvordan drama kan indgå på skoleskemaet samt ”FEM FASTE” til skoleleder Chris Hundstrup.

Ovenstående historier er bare nogle af dem, der har fundet vej til Magasinet Friskolen nr. 21. Hvis du ikke sidder med en fysisk udgave af Magasinet, så husk at du kan læse alle historierne gratis enten online eller via Magasinets APP

God læselyst!

HUSK AT DOWNLOADE MAGASINETS APP!
APP'en kan downloades her:
iPhone/iPad
Android- Smartphone/tablet