Ny bekendtgørelse om måling af elevers trivsel i de gymnasiale uddannelser

Private gymnasier, herunder Steinerskoler med prøvefrit HF-tilbud, skal hvert år gennemføre en måling af elevernes trivsel i undervisningstiden.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
06.11.19

Målingen skal gennemføres i undervisningstiden inden for perioden 1. november til 31. december, men skolen fastsætter selv, hvornår i perioden målingen skal foretages.

De nærmere regler for målingen fremgår af en bekendtgørelse, som STUK (Styrelsen for Undervisning og Kvalitet) har udstedt den 31. oktober 2019.

Se bekendtgørelsen om måling af elevers trivsel i de gymnasiale uddannelser HER.