Ny tilskudsbekendtgørelse for private gymnasier

Bekendtgørelsen om tilskud mv. til private institutioner for gymnasiale uddannelser er relevant for de fem Rudolf Steinerskoler, der fra august måned udbyder en prøvefri hf-uddannelse.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
27.06.18

I den forbindelse omdannes skolerne nemlig til private gymnasier med grundskoleafdeling.

Tilskudsbekendtgørelsen er den 12. juni udsendt i en opdateret udgave. Blandt ændringerne er, at tidsfristerne for oprettelsen af private gymnasier fremover bliver de samme, som man kender fra de frie grundskoler; nemlig anmeldelse og indbetaling af depositum senest 15. august året før, skolen skal starte.

Bekendtgørelsen træder i kraft 14. juni 2018 og samtidigt ophæves den gamle tilskudsbekendtgørelse af 29. juni 2012.

<link https: www.retsinformation.dk forms external-link-new-window internal-link>LINK til bekendtgørelsen