Nye værktøjer til planlægning af arbejdstid

Dansk Friskoleforening har udarbejdet et nyt værktøj til planlægning af lærernes/børnehaveklasseledernes, samt for det pædagogiske personales arbejdstid for skoleåret 2018/19. Værktøjet er en videreudvikling af det excel-ark, som mange formentlig allerede kender.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
16.05.18

”Ikke relevante dage”
Som noget nyt er der mulighed for at planlægge og opgøre for en del af en årsnorm, fx i tilfælde af til- eller fratræden i løbet af skoleåret. Dette gøres via ”Ikke relevante dage”. I værktøjet betyder det, at sammentællingen af dagene for delnormperioden er korrekt, når skolen vælger “Ikke relevante dage” i kalenderværktøjet. Dette gøres for de dage, læreren eller børnehaveklasselederen ikke er ansat.

Er der spørgsmål til værktøjet eller til planlægning af lærernes/børnehaveklasseledernes arbejdstid, er du velkommen til at kontakte konsulenterne i Friskolernes Hus.

Værktøjet hentes til download <link https: www.friskoler.dk fileadmin filer dansk_friskoleforening filarkiv skolens_administration administration_og_ledelse _blank internal-link>HER på Dansk Friskoleforenings hjemmeside.

Nyt planlægningsværktøj til pædagogers arbejdstid
Som noget nyt har Dansk Friskoleforening også udarbejdet et planlægningsværktøjet for det pædagogiske personale. Værktøjet er allerede annonceret på hjemmesiden og kan bruges for det kommende skoleår 2018-19.

Registrering af dage med andre aktiviteter
I lighed med planlægningsværktøjet for lærernes arbejdstid, indgår der også her et kalenderværktøj, som gør det muligt at registrere og tælle op på dage, der er planlagt med andre aktiviteter end den sædvanlige arbejdsplan. Det kan fx være koloni og lejrskoler, uger/dage med fuldtidsåben osv.

Det anbefales at læse vejledningen, før værktøjet tages i brug.

Såfremt der er spørgsmål til værktøjet, er du velkommen til at kontakte konsulent Tove Dohn i Friskolernes Hus.

Værktøjet hentes til download <link https: www.friskoler.dk fileadmin filer dansk_friskoleforening filarkiv skolens_administration administration_og_ledelse _blank external-link-new-window internal-link>HER på Dansk Friskoleforenings hjemmeside. Bemærk at arbejdstidsværktøjet for pædagoger også kan bruges for teknisk-administrativt personale.

<link https: www.friskoler.dk fileadmin filer dansk_friskoleforening filarkiv skolens_administration administration_og_ledelse _blank external-link-new-window internal-link>HER kan ses et eksempel på brugen af planlægningsværktøjet til pædagogers arbejdstid.