Opfordring fra afgående friskoleleder: Vi bør afskaffe karakterer.

I Politikens ‘Skoleliv’ i dag sender afgående skoleleder, Peter Hecquet på Midtals Friskole, en kraftig opfordring til skolefolk om at afskaffe karakterer, og istedet tale med eleverne.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
15.06.18

»Grunden til, at vi ikke har alle de der test og prøver, er, at man skal lære, fordi man synes, det er spændende og godt at lære noget.
Man skal lære, fordi man faktisk ikke kan lade være. Der kan prøverne godt nogle gange komme i vejen, fordi de bliver et mål, man stiler hen imod.«

Midtals Friskole er en prøve- og karakterfri friskole til og med 8. klasse.

Læs hele artiklen i SKOLELIV
(artiklen er for abonnenter)

Læs også 'SKOLEFRIHEDEN ER UNDER PRES: <link http: friskoler.link peter_hecquet _blank external-link-new-window internal-link>interview med Peter Hecquet i aktuelle nummer af Magasinet Friskolen.