Prøv DEOs rollespil om EUs fremtid på jeres skole

Oplysningsforbundet DEO udfører deres meget relevante og perfekt tilpassede rollespil om EUs fremtid, hvor elever for en dag træder ind i rollerne som politikere, journalister og interesseorganisationer.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
04.01.18

Spillet om EU's fremtid giver eleverne indsigt i tre centrale udfordringer, som EU står overfor: Flygtningekrisen, den økonomiske krise og retningen for EU-samarbejdet fremover.

Spillet giver viden om, hvordan EU-samarbejdet fungerer, hvilke interesser og ressourcer de forskellige lande har og giver klare oplevelser af, hvad kernen i EU's udfordringer består af.

Eleverne engageres i realistiske problemer og forhandlinger i EU og anspores til at søge løsninger og fremlægge faglige analyser.

Spillet er med til at gøre EU-stoffet levende og relevant for eleverne. For 3.500 kr. sender DEO 1-2 medarbejdere ud til jeres skole for at lede spillet (prisen er inkl. spil og transport).

Hvis man selv har mod på at gennemføre spillet, kan det bestilles på DEOs hjemmeside for 800 kr.
Skriv til <link>kasper@deo.dk.

<link http: deo.dk undervisningen external link in new>Læs mere her