Prøvedatoer maj-juni 2019

Undervisningsministeriet (STUK) har udsendt bekendtgørelsen om placeringen af afgangsprøverne i indeværende skoleår.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
05.12.18

De skriftlige prøver her i vinterterminen gik i gang den 3. december, og de mundtlige prøver afsluttes senest den 11. januar.

I prøveterminen maj-juni 2019 afholdes de skriftlige prøver i dagene mandag-fredag den 6.-10. maj, samt mandag-torsdag den 13.-16. maj. De mundtlige og praktiske prøver afholdes i perioden den 27. maj til onsdag den 26. juni.

Dog indeholder bekendtgørelsen en bestemmelse om, at der ikke må afholdes mundtlige og praktiske prøver fredag den 14. juni 2019 (bekendtgørelsen angiver dog ingen begrundelse for, at den 14. juni skal være prøvefri). Endvidere gælder, at de obligatoriske mundtlige og praktiske prøver i 9. klasse, samt de mundtlige prøver i dansk, matematik og engelsk i 10. klasse, skal være afsluttet senest fredag den 21. juni 2019. Karaktererne for prøverne i disse fag skal indberettes senest fredag den 21. juni.

Bekendtgørelsen om prøveterminer og prøvedatoer i skoleåret 2018/2019 kan findes <link https: www.retsinformation.dk forms _blank external-link-new-window internal-link>HER