Revideret PÆDAGOGISK DIPLOMUDDANNELSE: De frie skolers tradition og pædagogik

Diplomuddannelsen er målrettet lærere, ledere og pædagoger på de frie skoler, og har sigte på udviklingen af de frie skolers grundlag og pædagogik. Dansk Friskoleforening har indgået i arbejdsgruppen bag revideringen af Den pædagogiske diplomuddannelse, der udbydes fra januar 2019 på Den frie Lærerskole.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
19.06.18

PÆDAGOGISK DIPLOMUDDANNELSE: De frie skolers tradition og pædagogik
- med sigte på udviklingen af de frie skolers grundlag og pædagogik.

PD-retningen er målrettet lærere, ledere og pædagoger på de frie skoler, og har til formål, at den studerende opnår viden og indsigt i de frie skolers ide- og virkningshistorie og tilegner sig færdigheder og kompetencer til at aktualisere, formidle og omsætte menneske- og skolesyn, værdier og pædagogisk praksis for de frie skoler.

Den består af MODULERNE:
1: Frihedssyn og pædagogisk praksis
2: Fortællekultur, fortælling og det narrative
3: De frie skoler i en global verden
4: Vejledning i friskoler, efterskoler og højskoler
(NB: Modul 4 udbydes allerede fra efteråret 2018 med start den 3.09.2018)

Dansk Friskoleforening har indgået i arbejdsgruppen bag revideringen, sammen med repræsentanter fra University College Lillebælt, Den frie Lærerskole, de øvrige frie skoleforeninger og relevante fagpersoner.

PD-retningen, ‘De frie skolers tradition og pædagogik’, udbydes næste gang på Den frie Lærerskole i januar 2019.

Læs mere om de enkelte moduler, og PD-uddannelsen generelt i Den frie Lærerskoles <link https: public.viggo.dk dfl cms webfiles files refleksioner _blank internal-link>magasin 'Refleksioner' - og på <link http: www.dfl-ollerup.dk pd--frie-skolers-grundlag-og-p-dagogiske-udvikling _blank external-link-new-window internal-link>Den frie Lærerskoles hjemmeside.