Tilskud til frugt, grønt og mælk – skoleåret 2018/2019

Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
18.04.18

Landbrugsstyrelsen under Miljø- og Fødevareministeriet administrerer skoleordningen for frugt, grønt og mælk. Retteligt er der tale om to forskellige ordninger; nemlig en for tilskud til skolefrugt og grønt og en for tilskud til skolemælk. Ifølge styrelsens hjemmeside åbnes der snart for ansøgning om tilskud.

Hvem kan der søges tilskud til?
Der kan søges om tilskud til skoleelever fra børnehaveklasse til 10. klasse, samt til dagtilbud ved skolen i form af børnehave og vuggestue. Bemærk, at skoler, der ønsker at gøre brug af denne tilskudsmulighed, skal være ude i god tid med henblik på at overholde fristerne.

Bekendtgørelsen, som fastsætter de lovmæssige rammer for ordningen, er netop udsendt i en ajourført udgave. Den opdaterede bekendtgørelse træder i kraft den 1. juli og gælder for tilskud i det kommende skoleår.

<link https: www.retsinformation.dk forms _blank external-link-new-window internal-link>LINK til Bekendtgørelse om tilskud til frugt, grønt, mælk og visse mejeriprodukter til uddeling på skoler og dagtilbud m.v.

<link http: lbst.dk tilskud-selvbetjening tilskudsguide tilskud-til-skolemaelk-20182019 _blank external-link-new-window internal-link>LINK til Landbrugsstyrelsens hjemmeside om tilskud til skolemælk m.v.