fjern søgeboks

Årsberetning 2013

Nyt format og med nyt indhold.
Af: Friskolernes Hus
09.04.14

Dansk Friskoleforenings årsberetning 2013 ser anderledes ud. der er valgt nyt format og indholdet er prioriteret anderledes end de foregående år.

Artikler, interviews og mangfoldighed
I år er der QR-koder til de mange tidligere opslagssider (skoleindeks, vedtægter m.v.). Til gengæld er der blevet plads til mere journalistiske artikler, der kan være med til at give læseren en oplevelse af, hvad der rører sig i foreningen.

»Ambitionen har været at lave en udgivelse, som rent faktisk bliver læst« forklarer Maren Skotte fra Friskolernes Hus. »Vi lavede en lille undersøgelse, som bekræftede vores frygt for, at de knap 13.500 publikationer, vi hvert år trykker, mange steder stod i papkasser bag en dør på skolerne. Derfor måtte vi gå anderledes til værks, og vi håber, vi har lavet en magasin-agtig årsberetning, som tiltaler både forældre og ansatte«, siger Maren Skotte.

Årsberetningen tjener som den formelle indkaldelse til foreningens generalforsamling. Årsberetningen når ud til alle medlemsskoler inden påske, og så er det skolernes ansvar at få bekendtgjort for forældre og ansatte, at der er generalforsamling den 3. maj på Vingsted hotel & konferencecenter.

Hovedstyrelsen stiller forslag om vedtægtsændringer
Årsberetningen annoncerer også et forslag om vedtægtsændringer fra hovedstyrelsen i Dansk Friskoleforening. Alle skoler modtager desuden forslaget pr. mail, og så er det igen den enkelte skole, der skal sørge for at gøre medlemmerne bekendte med forslaget.

Forslagene vedrører foreningens regioner, fremtidige formandsskift, bladudvalget og sproglige tilrettelser.

• <link http: issuu.com friskoleforening docs aarsberetning_final_samlet external-link-new-window external link in new>Årsberetning 2013 (bladrepdf)
  • <link internal-link internal link in current>Uddybning til årsberetning 2013
  • <link internal-link internal link in current>Forslag om vedtægtsændringer

Få nyheder fra FRISKOLERNE!

Få nyt fra FRISKOLERNE via vores nyhedsbreve og vores nyhedsagent.

Du bestemmer selv, hvilke emner du vil have nyheder om - og du kan til enhver tid afmelde dig igen.
TILMELD dig nyhedsbreve og nyhedsagent.

Hele skolens forening!

I FRISKOLERNE er både ansatte, skolekredsmedlemmer og forældre automatisk medlemmer af foreningen gennem skolen. Ring til os, hvis du har brug for at løfte en sag politisk, eller hvis du har brug for konkret rådgivning.

FRISKOLERNE

og Friskolernes Hus