Aktive brugere søges til ny version af emu

Den nye version af emu.dk – Danmarks læringsportal – skal gøre praksisnær viden mere tilgængelig og brugervenlig for undervisere, ledere og pædagogisk personale.
Af: Pressemeddelelse fra UVM
Pædagogik & skoleliv , Administration
06.03.19

Undervisningsministeriet inviterer praktikere og vidensmiljøer til at være med i den fortsatte udvikling af Danmarks læringsportal.

Tusindvis af brugere fra undervisningssektoren lægger hver måned vejen forbi emu.dk – Danmarks Læringsportal – på udkig efter viden og inspiration. Tilbagemeldinger fra brugerne viser dog, at de ofte har svært ved at finde rundt på portalen. Derfor relancerer Undervisningsministeriet nu et mere brugervenligt emu.dk.

For at emu.dk kan udvikle sig i takt med brugernes ønsker, inviterer Undervisningsministeriet brugere fra sektoren til at spille ind med gode ideer. Derfor kan undervisere og ledere fra i dag tilmelde sig et nyt brugerpanel, som vil få en vigtig rolle i det videre arbejde.

Alle uddannelsesområder lanceres med artikler, redskaber og forskning til følgende fem faste temaer – Uddannelsens formål og historie, Ledelse, Undervisningsmiljø, Særlige elevgrupper og Overgange. Fagene lanceres med lovgivning (for eksempel Fælles Mål, fagbilag) og vejledninger på alle uddannelsesområder. Det er også muligt at finde artikler, redskaber, forløb og aktiviteter – til en start kun under en række udvalgte fag. Efter lancering udbygges alle fag løbende. Frem til sommerferien er det stadig muligt at bruge den gamle emu via arkiv.emu.dk, hvis man har brug for at hente materialer, der ikke er ført over på den nye portal.

Tilmeld dig emu’s nyhedsbrev og følg den videre udvikling.

Undervisningsministeriet nedsætter et nyt brugerpanel. Brugerpanelet skal understøtte og kvalificere det videre arbejde med både form og indhold på den nye emu.dk. Panelet vil komme til at bestå af undervisere og ledere på alle uddannelsesområder på tværs af Danmark.

Tilmeld dig brugerpanel på emu.dk