fjern søgeboks

Dansk Friskoleforenings årsberetning 2011

Om det forgangne foreningsår. Beretning, regnskab, landsmøde, statistik, artikler m.v.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
28.03.12

Så er Dansk Friskoleforenings årsberetning 2011 trykt og sendt ud til alle vores medlemsskoler. <link http: www.onlinepdf.dk books external-link-new-window external link in new>Læs online bladreversion.

Årsberetningen er den formelle indkaldelse til <link internal-link internal link in current>Dansk Friskoleforenings landsmøde 2012. Desuden finder du hovedstyrelsens beretning fra det forgangne foreningsår, nyt fra udvalgene, foreningens regnskaber og en oversigt over alle medlemsskoler.

Årsberetning med statistik og holdninger
I afsnittet »Tal og fakta« på side 32 kan du få et overblik over de forskellige skoletyper blandt Dansk Friskoleforenings medlemsskoler. Der er også et afsnit om den vedblivende vækst af børnehaver og heltidsskolefritidsordninger tilknyttede friskoler.

Den årlige statistik indhentet blandt Dansk Friskoleforenings medlemsskoler viser også, at bortvisning er en sjældenhed på friskolerne, trods mange myter om det modsatte.

Tre hovedstyrelsesmedlemmer har i år taget bladet fra munden og skrevet hver deres indspark til friskolelivet. Du kan på side 21-24 læse »Profession versus forældreengagement« af Anne Tribondeau (forælder ved Refsvindinge Friskole), »Lærergerningen. Kald eller profession?« af Henriette Haar Mønsted (Lærer ved Friskolen i Lemming) og »Ansvar og frihed - hånd i hånd« af Uffe Kirk (skoleleder ved Gudenådalens Friskole).

Alle billeder i årsberetningen er taget af <link http: www.mettejohnsen.dk external-link-new-window external link in new>Mette Johnsen. Billederne er fra Thorsted Friskole og Klitmøller Friskole. <link internal-link internal link in current>Se årsberetninger fra tidligere år.

Få nyheder fra FRISKOLERNE!

Få nyt fra FRISKOLERNE via vores nyhedsbreve og vores nyhedsagent.

Du bestemmer selv, hvilke emner du vil have nyheder om - og du kan til enhver tid afmelde dig igen.
TILMELD dig nyhedsbreve og nyhedsagent.

Hele skolens forening!

I FRISKOLERNE er både ansatte, skolekredsmedlemmer og forældre automatisk medlemmer af foreningen gennem skolen. Ring til os, hvis du har brug for at løfte en sag politisk, eller hvis du har brug for konkret rådgivning.

FRISKOLERNE

og Friskolernes Hus