Diskussion om friskolernes tilskud i P1

Hør landsformandens argumenter for at undgå nye stramninger på friskolernes tilskud.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
11.01.12

Diskussionen om fri- og privatskolernes tilskud fortsætter efter af Børne- og Ungdomsborgmester i København Anne Vang (S) har gjort sig til talsmand for, at der skal kanaliseres penge fra fri- og privatskolerne over i folkeskolen.

Sociale taxametre vækker bekymring
P1 tog debatten op tirsdag den 10. januar 2012. <link http: www.dr.dk p1 orientering indslag external-link-new-window external link in new>Du kan høre indslaget her. Landsformand Ebbe Lilliendal fra Dansk Friskoleforening deltog i debatten sammen med Jeppe Mikkelsen (R).

Fri- og privatskolerne er i forvejen udsat for en mærkbar spareøvelse i kraft af »genropretningspakken«, som med den siddende regering ikke blev taget af bordet på trods af løfter om det modsatte.

Ebbe Lilliendal understreger i interviewet, at friskolerne gerne indgår i en dialog for at finde en løsning for problemstillingen i København, men at han ikke ser fri- og privatskolerne som selve problemet, snarere en del af løsningen.