Er I klar til Åben Skole?!

Dansk Friskoleforening lægger igen i år op til åbent hus, kaldet Åben Skole, på alle landets grundskoler.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Administration , Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
04.09.18

Dansk Friskoleforening står bag initiativet, men ønsket er, at alle landets grundskoler – også folkeskoler – vil holde Åben Skole.

Hvorfor?
Formålet med initiativet er, at alle grundskoler inviterer forældre og andre interesserede til en præsentation af skolen for at sætte fokus på forældres skolevalg.

Hvornår?
Åben Skole finder hvert år sted den første torsdag i november. I år afholdes Åben Skole derfor:

torsdag den 1. november.

Tidsrummet planlægges lokalt, men mange skoler holder åbent i tidsrummet fra klokken 15-19.

Hvordan?
På Dansk Friskoleforenings hjemmeside finder I en vifte af materialer, der kan hjælpe jer med at planlægge og gennemføre Åben Skole-dagen på jeres skole. I finder bl.a. en kampagnemanual med forslag og inspiration, I finder webbannere til hjemmeside og Facebook, forslag til pressemeddelelser, brev til forældre, naboskoler og meget mere.

Læs mere om Åben Skole og download kampagnematerialet <link https: www.friskoler.dk kampagner aaben-skole kampagnematerialer _blank external-link-new-window internal-link>HER