Ferieberegning i forbindelse med lockout

Rettelse til nyhedsbrev.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
05.03.14

Ændring vedr. Lockoutens betydning for 2014

I den skolemeddelelse nr. 1, der blev udsendt februar 2014, er lockout/feriepengeberegning beskrevet i punkt 13. Desværre er der i beregningen en fejl, hvilket vi beklager. Den korrekte beregning følger her:

Ferievejledning 2014
Dansk Friskoleforening og Lilleskolerne arbejder pt. på en fælles ferievejledning, hvilket betyder, at vejledningen endnu ikke er at finde på Friskoleforeningens hjemmeside.

Når den fælles ferievejledning er klar, vil vi informere herom.

Procentregulering pr. 1. april – ændring i lønberegning.
Pr. 1. april 2014 er procentreguleringen 1,017162.

Den nye reguleringsprocent medfører ændringer i lønnen fra og med 1. april 2014. (Husk de forudlønnedes april løn udbetales ultimo marts).

Dansk Friskoleforening udsender nye lønberegningsark gældende fra og med 1. august 2014, hvilket betyder, at skolerne pr. 1. april selv aktivt skal ændre procentreguleringen i de eksisterende beregningsark.

På Friskoleforeningens hjemmeside kan man downloade: Lønberegning for lærere, ledere og bhkl.ledere for 2013/14 samt lønberegning for øvrige.

I april mdr. ændres procentreguleringen i „det gule felt” til 1,017162, hvorefter lønberegningsarket udregner lønnen med den ændrede procentregulering.

Hvis der er spørgsmål til ovennævnte, er I som altid velkommen til at kontakte konsulenterne i Friskolernes Hus.

<link fileadmin user_upload administration lockout_2013 lockout.pdf download file>Feriepengeberegning i forbindelse med lockout (pdf)