Fik I tegnet den nye opdaterede AVU-medie aftale?

Dansk Friskoleforenings medlemsskoler mulighed for at få den nye opdaterede AVU-medier-aftale. Med aftalen får I mulighed for at gøre brug af bl.a. indhold fra YouTube og andet audiovisuelt indhold fra internettet i undervisningen.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
08.11.17

Som vi orienterede om i SkoleNyt af 8. juni 2017, så har Dansk Friskoleforenings medlemsskoler mulighed for at få den nye opdaterede AVU-medier-aftale.

Aftalen giver bl.a. mulighed for:

• Streaming af over 33.000 tv-udsendelser fra Center for
  • Undervisningsmidlers streamingtjeneste ”MitCFU”,
  • Streaming af kort- og dokumentarfilm fra ”MitCFU” og Det Danske Filminstituts streamingtjeneste ”Filmcentralen”,
  • Brug af audiovisuelt indhold fra internettet i undervisningen (fx indhold fra YouTube mv.),
  • Lærere kan give eleverne ”digitale lektier” for,
  • Adgang til undervisningsmaterialer og lærebøger i AVU-mediers fagportal.

Læs mere om de mange nye muligheder ved aftalen.

Samtlige folkeskoler har allerede fået den nye aftale via Kommunernes Landsforening og vi støtter op om, at vores skoler skal have samme muligheder. Derfor har vi, som beskrevet i vores tidligere nyhedsbrev, været i dialog med AVU-medier for at sikre jer den bedst mulige overgang til den nye aftale:

• Nuværende AVU-Plus-kunder overgik automatisk til den nye aftale pr. 1/9-17 uden ekstra omkostninger.
  • AVU-Basis- eller nye kunder: Din skole kan fortsat nå at tilmelde sig aftalen, og hvis det sker inden den 1/12-17, får I den nye aftale uden ekstra omkostninger i resten af 2017 og I får tilmed en introduktionspris i hele 2018 på 30 kr. pr. elev pr. år. Ved tilmelding herefter (efter d. 1/12-17) er prisen 38 kr. pr. elev pr. år fra tilslutningstidspunktet.

Vi gør opmærksom på, at brug af audiovisuelt indhold fra internettet (såsom materiale fra YouTube) kræver, at din skole har den nye AVU-medier-aftale, ellers vil I som skole/lærere have en undersøgelsespligt i forhold til lovlig brug, hvilket kan være svært at opfylde.
I kan tilmelde jer aftalen ved at sende en mail til AVU-medier.

Har I yderligere spørgsmål ang. aftalen, så kontakt AVU-medier på 35 44 14 96.