FRISKOLERNE vil være med til at styrke landdistrikterne

FRISKOLERNE er nyt medlem af Landdistrikternes Fællesråd og tilslutter sig dermed en voksende organisation.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
05.04.19

"Friskoler i landdistrikterne er et uundværligt mødested for det lokale kultur- og foreningsliv, og dermed et omdrejningspunkt for fællesskab og udvikling i landdistrikterne. Vi viser med medlemskabet, at Landdistrikternes Fællesråd i høj grad er et anliggende for civilsamfundsaktører, der er tæt på borgerne, og som vil give børn, unge og voksne en stemme i debatten om landdistrikterne i Danmark."

Det udtaler FRISKOLERNEs formand, Peter Bendix Pedersen, i en pressemeddelelse udsendt af Landdistrikternes fællesråd.

Peter Bendix Pedersen forklarer også FRISKOLERNEs bevæggrunde til at melde sig ind i Landdistrikternes Fællesråd:

"Vi kan mere sammen end hver for sig, og det er min forventning, at vi sammen med Landdistrikternes Fællesråd kan skabe endnu mere opmærksomhed på landdistrikternes betydning for et sammenhængende Danmark. Vi kan bidrage med erfaringer og perspektiver på det at være en stærk civilsamfundsaktør i lokalmiljøet, og derfor melder vi os ind i Landdistrikternes Fællesråd."

Læs hele pressemeddelelsen HER