Gruppelivsaftale for TAP-medarbejdere

Med virkning fra den 1. januar 2019 har vores foreninger (Højskolerne, Efterskolerne, Friskolerne & de Frie Fagskoler) i samarbejde med Willis Towers Watson valgt at skifte leverandør til Forenede Gruppeliv (i det efterfølgende kaldt FG).
Af: Søren Stein Brinck, Friskolernes Hus
04.12.18

Det betyder, at alle jeres medarbejdere, som i dag er tilmeldt i Topdanmark, pr. automatik overføres til FG med virkning fra 1. januar 2019 med uændrede forsikringsdækninger ved død og kritisk sygdom.

Ønsker du yderligere info
Hvis din skole ikke er omfattet af denne ordning i dag, er muligheden nu til stede.

Kontakt venligst <link mail window for sending>Lone Irring, hvis du ønsker oplysning om ordningen.

Den nye ordning har nummer 98648.

Fra og med januar 2019 lønnen
Det er dog yderst vigtigt, at præmien til Gruppeliv overføres til FG fra og med januar 2019 lønnen.

• For forudlønnede skal der indbetales til FG ultimo december 2018.
  • For bagudlønnede skal der indbetales til FG ultimo januar 2019.

Forbedringer i forbindelse med leverandørskiftet

• Medarbejdere ansat i fleks- eller skånejob kan tilmeldes uden afgivelse af helbredsoplysninger, inklusiv medarbejdere som tidligere har fået afslag i Topdanmark.
  • Mulighed for fastholdelse af præmien på de 130 kr. pr. måned.
  • Fremtidig optimal løsning i forhold til GDPR, da denne aftale på sigt kommer til at fungere ligesom Lærernes. Det vil sige, at det alene er indbetalingen, som styrer til- og afmeldinger.
  • Indberetning fra FG til Pensionsinfo.
  • Indberetning til sundhedsdatastyrelsen, så medarbejderne automatisk får besked ved diagnosticeret kritisk sygdom.
  • Mulighed for privat videreførsel efter fratrædelse.

For ansatte på skoler, der har tilsluttet sig den relevante overenskomst for teknisk-administrativt personale – det vil sige 3F-overenskomsten – gælder, at gruppelivsordningen er indeholdt i pensionsordningen. For den lukkede gruppe på ca. 35 skoler, der er omfattet af HK-overenskomsten, gælder, at der indbetales til FG ordning nr. 26001.