Indblik i nyhedsjournalistik for 8.-10. klasse – workshop i DR

Tag udskolingen med til workshops om journalistik, sociale medier og kildekritik på DR regionernes redaktioner.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
Administration , Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
17.01.18

Under overskriften ”I Sandhedens Tjeneste” inviterer DR til workshops i 2018 på regionernes redaktioner rundt om i landet.

Formålet med regionernes workshops er at give eleverne i udskolingen indblik i nyhedsjournalistikken på DR’s lokale radiostationer. Og herudover, ikke mindst, at udfordre elevernes forståelse af nyhedsstrømmen på traditionelle og nye medier som Facebook, så de udrustes med værktøjer, der kan klæde dem på til at blive kritiske nyhedsforbrugere i det 21. århundrede.

Der vil blive arbejdet med emner som journalistik, sociale medier, Fake News, breaking news, kildekritik. Undervisningen gennemføres, så eleverne bliver aktiveret og udfordret ved øvelser, dilemmaspil og udvikling af radioindslag.

<link https: www.dr.dk skole dansk udskoling i-sandhedens-tjeneste external-link-new-window internal-link>Yderligere informationer, tidspunkter og tilmelding